lördag 17 augusti 2019

Spännande saker

Det har varit mycket sista tiden så jag har inte alls hunnit uppdatera här så mycket och ofta som jag hade tänkt. 
Och när jag väl har försökt vara duktig har det bara blivit fel.
 Tur att jag har min mamma som är min data-support.

Idag har vi haft besök av Ziggz nya familj. Det är faktiskt andra gången. 
Första gången kom dom för att titta och "tingade" honom muntligt. 
Men idag så skrevs pappret på, så nu är det officiellt. 
En till av bebisarna som har ett fint hem att flytta till. 
Superfina människor och jag kände att jag gillade dom efter fem minuter. 
Det bästa av allt är att han blir kvar i Skellefteå så det kommer att finnas möjlighet att komma och hälsa på honom i framtiden. Han kommer att få det superbra.


Idag har jag börjat pyssla och planera bebisarnas mappar som dom ska få med när dom flyttar.

En sån fick vi med från Samsons uppfödare och det kändes så mysigt, så det är något som jag vill göra för mina kommande köpare. 
Det kändes så personligt och lite lyxigt, som att hon hade lagt ner tid och kärlek för oss köpare. 

Nu är det verkligen så häftigt med kattungarna. Jisses vad snabbt dom utvecklas. 
Dom är vakna fler och längre stunder. Dom är modiga, nyfikna och sociala redan.
Alla har börjat gå på lådan och jag har faktiskt inte direkt hittat några spår efter olyckor. 

Jag tror att dom ska få bo kvar i gillestugan ett litet tag till för vi sover ju i rummet intill och nu när kissarna är här spenderar vi galet mycket tid här. Känns tryggast att ha dom nära i fall det skulle vara något, Men jag längtar allt mer efter att dom ska få flytta upp med oss på övervåningen också. 

Där uppe är det trevligare ljus också, så man får se deras vackra färger lite bättre. 
Ljuset i källaren är liksom så dunkelt och gör att dom ser nästan orangea ut. 

 



 



 


Att få den här kullen är bland det mest spännande som jag har varit med om. 
Och detsamma gäller för Jonas. Vi är rörande överens om att vi vill göra detta igen. 
Kanske inte med exakt samma föräldrar. Men vi känner att det här vi får uppleva nu är en sak som vi har tillsammans. Och båda älskar katter. Vad kan då vara bättre än att få vara med om att få ha kattungar om så bara för en stund när man inte kan ha hur många katter som helst permanent. 
Jag har ju inte direkt några intressen förutom mina djur. Dom är min terapi. 
Och just i detta nu så känns det som att hela mitt liv handlar om katterna. 
Det enda jag tänker på (förutom barnen då så klart) och jag tänker också att detta måste vara en jätte bra sak för barnen. Tänk så roligt att få ha kattungar. 
Dom får lära sig att måna om djur och jag har sagt till mina barn att deras uppgift är att visa kattungarna att barn är snälla. Det är en uppgift som dom verkligen tar på största allvar.




Det var allt jag hade att berätta för denna gång. Stora kramar från oss alla 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vår älskade lilla krigare Rip Wheeler! Han föddes sist i kullen. Och när han kom ut så var han i princip död. Han var kritvit, totalt lealö...