söndag 25 augusti 2019

Full fart mot 7 veckor

Det är mycket som har hänt sedan sist jag skrev.

Akali vår lilla chokladnos har hittat sina människor.
Ett jätte gulligt par från Boden som kom och hälsade på i fredags.
Det blev så klart kärlek vid första ögonkastet.
Det kändes jätte bra. Ytterligare en gång så känner jag så där i hjärtat att jag tror att vi verkligen funnit det perfekta hemmet för just henne. Det är så himla skönt.
För det kommer att underlätta den dagen då det är dags att lämna över, inte våra utan deras guldklimpar. Som vi får ha ynnesten att förvalta under ett tag.
Lilla Akali som kommer att flytta till Boden.
Det häftigaste med det är att hon kommer att bo bara ett stenkast ifrån min kusin,
 som vi brukar hälsa på i alla fall 3 gånger per år.
Kanske vi kommer att kunna få hälsa på henne någon gång. 


Nu är det ännu mer fart i bebisarna. Långa vakna stunder och kortare vila.
Det är absolut ingen dans på rosor att ha kattungar.
Det är mycket städning (jag är lite pedant, men det är bara att släppa just nu)
Det är fem stycken kattlådor som behöver tömmas flera gånger per dag.
Det är en massa jobb med att bebis-säkra huset. Det måste dammsugas och sopas flera gånger om dagen och skuras golv nästan varje dag.
Man vill ju ändå ha det rent och fint runt dyrgriparna.
Men det är inte lätt att hinna hålla efter. Fast det är det värt tusen gånger om.
Man behöver liksom absolut ingen TV när dom är vakna, jag kan aldrig se mig mätt på dom när dom busar och leker.

I veckan ska vi skicka in registreringen av kullen tilll sverak.
Vår första kull kommer vi nog kalla Legends kullen, vi har ett tema på denna kull.
Och det kommer från ett dator spel där jag tyckte att det fanns så fina namn.
Många har ju tex ABC kullar. Men vi kommer nog att ha kullar med olika teman.
Som våra uppfödare hade med bägge av våra kullar. Savannahs kull var en tulpankull och har namn efter olika tulpan sorter. Samsons kull var en Sons of anarchy kull och har fått namn efter karaktärerna som är med i serien.

Nu har vi endast två ungar som inte ännu har hittat sina hem, men vi har några som är intresserade. Men som bor längre bort. Det kommer att bli svårt att välja.

Alma


Idag vägde vi allihopa och dom har gått upp i vikt väldigt fint allesammans. Mamma Savannah är en utom ordentligt grym mamma som verkligen är mån om sina barn. Och jag måste säga att jag tycker att hon har växt sedan hon blev dräktig i sin person. Hon har blivit mer social och självsäker och jag har aldrig älskat henne så mycket som nu.
Samson är ju precis lika gosig och mysig som vanligt.

Zion. Den förstfödda bamsingen
Också Zion

Busungarna Alma och Ziggs


Vackra mamman Savannah

All inredning ligger risigt till, tur för Ziggz att detta bara är en fusk-kaktus

Akali som alldeles just hittat sitt hem

Zion

Zion och Zed


Zed-bubben


Pappan Samson, familjens nallebjörn

De stolta föräldrarna
Idag ändrade vi annonsen på blocket och har fått väldigt mycket respons från människor som låter underbara. Det alla vill veta är hur pojkarna verkar vara i lynnet och jag måste skryta och säga att alla faktiskt verkar vara väldigt fina, sociala och sällskapliga. Jag tror att deras föräldrar har varit den perfekta duon som har fört sina fina egenskaper vidare på bebisarna.

Jag vill bara tillägga att jag aldrig använder filter på mina bilder, förutom att jag ibland kan blurra bakgrunden ibland om den blir ful. Däremot försöker jag dra fördel av ljus för att förstärka deras fina blå ögon tex. men det man ser på bilderna är vad man får liksom.
Jag är som privatperson helt emot allt med denna fejkade, perfektheten som en del vill ge sken av.
Därför kommer jag aldrig försöka försköna mina bilder med falska filter.

Det kanske inte var en viktig information, men för mig känns det viktigt.

Nu har jag inget mer att berätta om denna dag. Mer än att vi njuter av varenda sekund och att alla buskorvarna är helt ljuvliga. Och att jag avundas er som kommer att få dela resten av deras liv tillsammans med dom 😍😘

Puss och kram från oss <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vår älskade lilla krigare Rip Wheeler! Han föddes sist i kullen. Och när han kom ut så var han i princip död. Han var kritvit, totalt lealö...